پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272198
بازي‌هاي المپيک پاريس| چشم همه به کاپيتان يزداني؛ کشتي آزاد در انتظار خوش‌بختي
تاریخ انتشار : 1403/05/03 10:49:01
نمایش : 174
تيم ملي کشتي آزاد کشورمان با ۵ سهميه به المپيک پاريس خواهد رفت؛ ۵ وزن که هر کدام شانس کسب يک مدال خوش‌رنگ هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سي‌وسومين دوره از بازي‌هاي المپيک تابستاني به‌شکل رسمي از جمعه – ۵ مردادماه به ميزباني فرانسه و با نام المپيک ۲۰۲۴ پاريس آغاز خواهد شد و تا ۲۱ مردادماه به طول خواهد انجاميد. کاروان ورزش کشورمان با ۴۰ المپين موسوم به «کاروان خادم‌الرضا (ع)» در اين رويداد حاضر شده که سهم کشتي از اين تعداد، ۱۱ نفر است.

مبارزات کشتي آزاد از ۱۸ مردادماه آغاز شده و تا ۲۱ مردادماه (روز اختتاميه) ادامه خواهد يافت. در مجموع ۲۹۰ کشتي‌گير از ۶۳ کشور جهان در المپيک ۲۰۲۴ پاريس حاضر مي‌شوند. آمريکا با ۱۶ کشتي‌گير بيشترين سهميه را در کشتي مردان و زنان به‌دست آورده و در غياب روس‌ها که المپيک را تحريم کردند، تنها آذربايجان و آمريکا سهميه کامل گرفته‌اند.

تيم ملي کشتي آزاد کشورمان از ۶ سهميه ممکن، ۵ سهميه را کسب کرده که در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کيلوگرم به‌ترتيب رحمان عموزادخليلي، يونس امامي، حسن يزداني، اميرعلي آذرپيرا و اميرحسين زارع با دوبنده تيم ملي کشتي آزاد ايران به روي تشک پاريس ۲۰۲۴ خواهند رفت که هر کدام از اين نفرات، کوله‌باري از مدال و تجربه بين‌المللي هستند.

بيشتر بخوانيد؛
بازي‌هاي المپيک پاريس| پاداش ۶ ميليارد توماني فدراسيون براي طلاي المپيک

سهميه‌هاي المپيک ۲۰۲۴ براي کشتي آزاد ايران توسط همين آزادکاران به‌دست آمده که در پي اين موضوع و بر اساس مفاد چرخه انتخابي، اين ۵ نفر راهي پاريس شده‌اند. اگر چه کتف جراحي‌شده حسن يزداني تعيين تکليف اوزان ۸۶ و ۹۷ کيلوگرم را تا حدي به تعويق انداخت اما در نهايت، يزداني در سومين المپيک زندگي خود کاپيتان تيم ملي ماست.

رحمان عموزادخليلي – وزن ۶۵ کيلوگرم: رحمان که پس از کسب مدال طلاي جهان از روزهاي اوجش فاصله گرفت، سهميه المپيک را در مسابقات جهاني ۲۰۲۳ با برترين نفر پنجم شدن به‌دست آورد اما در اين وزن سبک و شلوغ، رقبايي سرسخت مانند اسلام دودايف آلبانيايي روس‌تبار، اسماعيل موسوکايف مجار و نهايتاً زين ردترفورد آمريکايي را در برابر خواهد داشت.

يونس امامي – وزن ۷۴ کيلوگرم: در غياب زائوربک سيداکوف روس، تمام چشم‌ها به کايل ديک آمريکايي دوخته شده تا بتواند در اين وزن به مدال طلا برسد اما امامي هم آمده تا نشان بدهد کشتي‌گيري فقط براي مقام سومي نيست. يونس در صورتي که در دور دوم مقابل اين آمريکايي بتواند پيروز شود، مدال طلا را بايد به نام او نوشت. يونس در اين وزن علي ارسلان، فرنگي‌کار قهرمان جهان از صربستان که براي المپيک به کشتي آزاد آمده را هم در مسير احتمالي خواهد داشت.

بيشتر بخوانيد؛
جلسه ويژه رئيس فدراسيون با سرمربيان تيم‌هاي ملي کشتي آزاد و فرنگي

حسن يزداني – وزن ۸۶ کيلوگرم: حالا که خبري از ديويد تيلور نيست و حتي آرتور نايفونوف هم به المپيک نيامده، اين وزن مثل هميشه جذابيت ندارد. اگر چه آرون بروکس در هر مرحله‌اي ممکن است به يزداني برخورد کند اما کاپيتان باتجربه ايران هدفي مهم را در سر دارد؛ کسب دومين مدال طلا و تبديل شدن به پرافتخارترين المپين تاريخ ايران، بالاتر از آقا تختي و هادي ساعي.

اميرعلي آذرپيرا – وزن ۹۷ کيلوگرم: غيبت عبدالرشيد سعدالله‌يف براي روس‌ها خبر خوبي نبود اما اميرعلي و رقيب اصلي‌اش يعني کايل اسنايدر آمريکايي از اين اتفاق استقبال کردند. احمد تاج‌الدين‌اف بحريني روس‌الاصل، ديگر رقيب بدقلق و سرسخت اميرعلي است که در اين وزن رنکينگ ندارد و ممکن است در عين بدشانسي، همان دور اول به او بخورد و يا در سمت سخت قرار بگيرد.

اميرحسين زارع – وزن ۱۲۵ کيلوگرم: در کنار حسن يزداني، او هم مرد شماره يک ماست. طاها آکگول از ترکيه، گنو پترياشويلي از گرجستان و ميسون پاريس از آمريکا، رقباي اصلي اميرحسين هستند اما قهرمان ۲ دوره جهان و دارنده مدال برنز المپيک، به ميزاني از تجربه و پختگي رسيده که در عين جواني بتواند طلاي سنگين‌وزن را پس از مدت‌ها نصيب ايران کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html